Albertje Brokmann

9 maart 1940 –
24 juni 2025
[ᴇᴇɴ ᴀꜰꜱᴄʜᴇɪᴅ ᴅᴀᴛ ɴᴇʀɢᴇɴꜱ ᴏᴘ ʟᴇᴇᴋ, ʙᴇʜᴀʟᴠᴇ ᴏᴘ ʜᴇɴ] 🥰
Albertje Brokmann werd begraven op natuurbegraafplaats Hilligmeer in Eext.
[ᴇᴇɴ ᴀꜰꜱᴄʜᴇɪᴅ ᴅᴀᴛ ɴᴇʀɢᴇɴꜱ ᴏᴘ ʟᴇᴇᴋ, ʙᴇʜᴀʟᴠᴇ ᴏᴘ ʜᴇɴ] 🥰

[ᴇᴇɴ ᴀꜰꜱᴄʜᴇɪᴅ ᴅᴀᴛ ɴᴇʀɢᴇɴꜱ ᴏᴘ ʟᴇᴇᴋ, ʙᴇʜᴀʟᴠᴇ ᴏᴘ ʜᴇɴ] 🥰

Albertje Brokmann had in het laatst van haar leven gewoond in de Heggerank in Musselkanaal. Ze had hulp nodig, en in het personeel van de Heggerank had ze hele lieve hulp gevonden. Ze had het hier ook best nog naar haar zin gehad. Ze overleed in alle rust in de ochtend van 24 juni. Albertje was liefdevol neergelegd. In afwachting van onze komst. Na onze liefdevolle verzorging brachten we haar op 30 juni naar haar laatste rustplaats op natuurbegraafplaats Hilligmeer. Het was een prachtige zomerdag en alles was rustig en groen.

We hadden best een beetje te doen met de medewerkers van de begraafplaats. Ze vonden het ‘losse’ maar lastig en wisten niet goed wat ze konden verwachten.

En ze waren al helemaal verbaasd toen wij zeiden: “𝑂ℎ, 𝑚𝑎𝑎𝑟 𝑑𝑎𝑡 𝑤𝑒𝑡𝑒𝑛 𝑤𝑖𝑗 𝑜𝑜𝑘 𝑛𝑖𝑒𝑡 ℎ𝑜𝑜𝑟. 𝐸𝑛 𝑑𝑒 𝑓𝑎𝑚𝑖𝑙𝑖𝑒 𝑜𝑜𝑘 𝑛𝑖𝑒𝑡.”

Want bij deze familie was er geen plan, geen draaiboek, geen ‘en dan dit’… Eigenlijk was het best een zootje ongeregeld 😉 en dat bedoelen we positief. Alles ging op gevoel en precies daardoor klopte het!

Waar we vroeger in stilte naar het graf liepen, liepen we nu met een grote JBL-box. Het was een flink eindje lopen naar het graf. Onderweg klonk van alles: Nederlandstalig, schlagers, klassiek en alles daartussenin. Een kleinzoon droeg zijn gitaar. Gewoon, omdat hij dat wilde.

De dochter had nog een bloemenband willen bestellen maar schrok in het midden van de nacht wakker. De Bloemenband! He-le-maal vergeten! Creatief als ze is, sprong ze ’s ochtends in de auto naar, voor velen dé favoriete winkel, Action.

Ze haalde een juteband, liet ‘m even onder de naaimachine doorgaan, en zorgde dat iedereen zijn losse bloemen erin kon steken. Was het supernetjes? Neuh niet zo, maar het werkte wel!

Ze zei nog heel trots en met een grote glimlach: “Ik was voor een tientje klaar!” 😁

En dat zegt eigenlijk alles over deze dag.

Niemand wist precies wat er ging gebeuren. Er was een JBL-box, een kleinzoon met een gitaar. Iemand had tóch nog iets op papier gezet en las het, net iets te luid voor, waardoor gegniffel ontstond.

Na afloop wilden ze graag picknicken bij het graf, maar dat mocht van de natuurbegraafplaats niet. Dus zochten ze een ander mooi plekje uit om deze bijzondere dag af te sluiten…🧺

En dat ‘zootje ongeregeld’? Dat bleek een warme en hechte familie.

Die precies wist hoe ze afscheid wilden nemen, op hun eigen manier. En dát is wat telt! ❤️

Wil jij weten hoe het er op natuurbegraafplaats Hilligmeer in Eext uit ziet? Ga er dan eens wandelen, en kijk op je gemak rond. Na afloop natuurlijk een kopje koffie of thee in het prachtige gebouw, uitkijkend op de vijver. Ben jij benieuwd hoe je een uitvaart echt persoonlijk, zonder protocollen kan regelen, ook op een natuurbegraafplaats? Neem dan gerust contact met ons op.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *